Forum

SEO ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Author Message
Image Perso
rohamweb
Date sent: 2020/12/17 22:04:05
Wat is seo?

Wanneer u op Google naar een onderwerp zoekt, worden sommige websites op volgorde van Google-ranglijst weergegeven. De sites die in de eerste rijen van de eerste pagina's van Google verschijnen, hebben gewerkt aan het optimaliseren van de site voor weergave in zoekmachines. De activiteiten die elke website doet om de beste positie en positie op de eerste pagina's van Google te krijgen, worden SEO genoemd.

Wat betekent SEO?

De letterlijke betekenis van SEO, wat staat voor Search Engine Optimization, is site-optimalisatie voor de zoekmachine. Alle activiteiten die u doet om de beste positie in de resultaten van zoekmachines te krijgen, zoals Google, worden SEO genoemd.

Wat is SEO op de site?

Om ervoor te zorgen dat een zoekmachine een site in de beste zoekresultaten plaatst, moet de betreffende website passende maatregelen nemen op zijn website. Dingen zoals het kiezen van de juiste paginatitels, het definiëren van paginabeschrijvingen, het toepassen van H1 tot H6-codes op pagina-inhoud, en… zijn allemaal van toepassing op de website. De activiteiten die binnen de website worden gedaan om de website te optimaliseren voor weergave in een goede Google-ranglijst, worden SEO op de site genoemd.


Image


Wat is seo?


SEO is in feite alle door Google goedgekeurde acties die u op uw website onderneemt om de eerste rijen van Google-zoekpagina's te krijgen. Deze acties moeten exact volgens de Google-standaarden worden uitgevoerd. Merk op dat het punt erg belangrijk is. Als u uw site SEO volgens de Google-standaarden maakt, ziet u de groeiende trend om uw SEO-site in Google te verbeteren. Maar als u probeert tegen de algoritmen van Google in te gaan, zal Google u als fraudeur herkennen en u binnenkort straffen.


Het feit dat je je site SEO volgens de Google-standaarden maakt, wordt white hat SEO genoemd. De manier waarop we proberen de eerste pagina van Google te bereiken door Google-robots te misleiden, wordt de black hat- of black hat-methode genoemd. Naast de bovenstaande twee gevallen is er een andere methode genaamd grijze hoed, die eigenlijk tussen de white hat-methode en de gray hat-methode in zit.


Hieronder zullen we elk van de geïntroduceerde methoden volledig uitleggen:

1. Wat is Black Hat SEO?

Black hat SEO (black hat seo) verwijst naar acties tegen Google-algoritmen die SEO's uitvoeren op uw website en die uw site zo snel mogelijk naar de top van Google brengen!


Welnu, u zult misschien blij zijn met het feit dat uw site met deze methode eerder de eerste pagina van Google bereikt. Maar houd er rekening mee dat de definitie benadrukt dat SEO werkt met acties die in strijd zijn met de algoritmen van Google om uw site te SEO.


Laten we een voorbeeld nemen om black hat SEO beter te begrijpen: volgens de verkeersregels moet je achter een rood licht staan ​​op een kruispunt. Maar u heeft haast en wilt sneller naar huis of naar uw werk. Daarom passeer je 3 rode lichten en ben je 20 minuten eerder thuis.


Deze vroege aankomst is niet de reden voor uw succes! Want de volgende dag krijgt u een kaartje met een negatieve score van de verkeerspolitie. Je hebt een overtreding begaan en nu moet je een boete krijgen en kan je auto zelfs een tijdje in beslag worden genomen!


SEO is precies hetzelfde als het volgen van de regels en voorschriften van het autorijden, die als we ons niet volgen - hoe eerder we het doel bereiken - maar u zware boetes moet accepteren. Google beboet black hat SEO, ook wel black hat SEO genoemd, op verschillende manieren, het ergste hiervan is het verwijderen van de site uit de Google-zoekmachine.


Simpel gezegd: "Black hat-technieken zijn manieren om Google-zoekmachines te misleiden om een ​​betere positie voor onze website te creëren."


Introductie van 5 Black Hat SEO-methoden:

1. Gekopieerde inhoud

Een van de black hat-methoden is gekopieerde inhoud. Inhoud die wordt verwijderd van goed gerangschikte sites en op uw site wordt gepubliceerd, is een methode die niet is goedgekeurd door Google.

۲. Trefwoorden verbergen in broncode (cloaking)

Bij deze techniek plaatst de site-ontwerper de trefwoorden in de broncode van de site. In dit geval worden deze woorden niet weergegeven aan gebruikers en kunnen alleen robots van zoekmachines ze zien. Op dit moment, hoewel dit door sommige site-ontwerpers wordt gedaan, staat het bij Google bekend als een black hat SEO.

3. Gebruik veel trefwoorden in de inhoud

Een andere techniek bij Black Hat SEO is het overmatig gebruik van trefwoorden in de inhoud van de site. Hoewel deze methode voorheen erg handig was, heeft het nu geen zin en veroorzaakt het een siteboete van Google.

4. Verberg trefwoorden in inhoud

Bij deze methode schrijft uw black hat SEO tekst die niet zichtbaar is voor gebruikers. In feite stelt u de tekstkleur zo in dat deze overeenkomt met de achtergrondkleur van de webpagina, en gebruikers zullen het niet merken. Alleen zoekmachines kunnen het zien. Natuurlijk realiseren andere zoekmachines dit tegenwoordig en straffen ze de site snel af.

5. Koop backlinks

Een van de meest voorkomende black hat SEO-methoden die nog steeds wordt gedaan, is het kopen van backlinks. Sommige sites verkopen backlinks van sites met een hoge paginarangschikking en u kunt backlinks van die sites naar uw site krijgen. Het belangrijke punt hier is dat de Google-robot deze sites al enige tijd identificeert en de backlinks die van deze sites naar andere sites worden gegeven, plaatst als onderdeel van de Black Hat SEO. Bevestiging hiervan is de spamscore die aan deze sites wordt gegeven.

6. Inhoud van lage kwaliteit

Een andere methode van Black Hat SEO is om veel inhoud van lage kwaliteit voor de site te produceren. Sommige webmasters proberen bijvoorbeeld de inhoud van hun site te vergroten door Engelse artikelen te vertalen naar Google Translate. Google let in dit geval op hoe de sitebezoeker presteert. Als een gebruiker die de site bezoekt, minder tijd op de site doorbrengt dan de standaardtijd die Google heeft gedefinieerd, zal Google de artikelen op de site herkennen als artikelen van slechte kwaliteit.

7. Hoge kwaliteit SEO (overoptimalisatie)

Het is interessant om te weten dat Google een hekel heeft aan idealisme. Google-bots vermoeden dat een site alle trucs en elementen van de SEO-algoritmen van Google heeft uitgevoerd. Houd er dus rekening mee dat we niet alle algoritmen van Google op de site hoeven te implementeren. Dit roept twijfels op over Google-bots.

8. Doorway-pagina's gebruiken

Een ander probleem met zwarte hoeden is het gebruik van de Doorway-paginamethode. Bij deze methode probeert de webmaster het doelzoekwoord volledig te optimaliseren door een pagina te maken die bekend staat als een springpagina of brug. Deze pagina is qua inhoud niet erg waardevol en het doel ervan is alleen om de gebruiker van deze pagina naar andere pagina's te sturen die niets te maken hebben met de zoekterm van de gebruiker. Deze methode is verlopen en wordt nu zelden gebruikt.

9. Misbruik van Rich Snippets-gegevens

Rich snippet is een term die wordt gebruikt om de getagde gegevens van websites te beschrijven. Webmasters kunnen deze gegevens toevoegen aan de HTML-code van hun site. Rich Snippet helpt gebruikers om het onderwerp en de inhoud van een website beter te begrijpen en om de informatie die ze nodig hebben gemakkelijker van zoekmachines te krijgen.


Black hat SEO omvat bij deze methode onjuiste informatie in gestructureerde gegevens om Google en gebruikers te misleiden. Iemand die bijvoorbeeld een black hat-SEO uitprobeert, kan 1000 reacties plaatsen die hun site 5 sterren gaven om op pagina's met zoekresultaten te verschijnen.


Er zijn veel black hat SEO-methoden en we hebben geprobeerd u de meest voorkomende en tastbare methoden hierboven in deze sectie te leren. Hieronder introduceren we white hat SEO:

2. Witte hoed SEO

Wat is White Hat SEO? (White-Hat Seo) verwijst naar een methode voor site-optimalisatie die is goedgekeurd door Google. Het enige dat u op deze manier doet, is proberen de beste resultaten voor uw gebruikers te krijgen. U moet dus stappen zetten in het hele proces van SEO en SEO-verbetering dat gebruikers tevreden over u zijn.


In feite zou bij de white hat-methode al uw inspanningen moeten zijn om een ​​geschikt en ideaal platform voor uw websitepubliek te creëren. Dus bij deze methode zou u moeten zien wat het publiek en de bezoekers van de site van u willen. Hier zijn enkele white hat SEO-methoden:

1. Kwaliteit en uitgebreide inhoud

Site-gebruikers zoeken naar antwoorden op hun probleem. Ze willen alles wat ze hebben voor hun vraag en probleem in een eenvoudige en praktische taal zien als een uitgebreide bron. U moet alles bieden wat uw websitepubliek nodig heeft in de vorm van volledige inhoud van hoge kwaliteit. Merk op dat kwaliteitsinhoud vloeiende tekst, aantrekkelijke afbeeldingen, infographic gebruik, videoweergave, podcastgebruik en meer omvat.

۲. Responsief site-ontwerp

De meeste gebruikers en bezoekers van de site gebruiken nu mobiel om de site te bekijken. U moet uw site optimaliseren voor deze gebruikers. Om de site voor mobiel te optimaliseren, moet u een responsive site-ontwerp gebruiken. Responsive site is een site die op intelligente wijze de weergaveafmetingen van de site aanpast in overeenstemming met de weergaveafmetingen van de sitebezoeker.

3. Gebruik van AMP-technologie

SEO en het effect van versterker op SEO is voor niemand verrot. AMP of Accelerated Moblie Pages is sinds februari 2016 opgenomen in de rangschikkingsresultaten van Google. Sites die AMP-technologie gebruiken om hun site weer te geven, wordt hun site sneller weergegeven dan andere sites op mobiel.

4. Verhoog de sitesnelheid

Site Speed ​​Testing kan de SEO van uw site helpen. Beantwoord deze vraag: Wat doet u bij sites met lage snelheid? De meeste bezoekers van de site zullen beslist hetzelfde voor u doen. Dat wil zeggen, ze verlaten de site traag. Als u bezoekers van de site snel verlaat, zal Google de SEO-ranking van dergelijke sites verlagen.

5. Sterke interne en externe backlinks

Interne backlinks zijn links die worden gegeven vanaf de interne pagina's van de site naar andere interne pagina's van dezelfde site. Externe backlinks zijn links die vanaf andere sites naar de interne pagina's van uw site worden gestuurd. Sites met sterke interne en externe backlinks scoren beter in Google-resultaten.


Als u externe backlinks krijgt, zorg er dan voor dat als u niet voldoet aan de principes van Google en Google-normen, u zeker wordt herkend als een black hat-methode en dat uw site wordt bestraft door Google.

6. Professionele sitemap

Het hebben van een krachtige sitemap is erg belangrijk bij het aansturen van zoekmachines. Als uw sitemap een door Google goedgekeurde kaart is, zal Google uw sitepagina's zo snel mogelijk indexeren en zult u beter verschijnen in de Google-ranglijst.

7. Bevestiging van sociale netwerken

Zoveel als je kunt werken om je SEO te verbeteren, wijs sociale netwerken af. Hoe meer het wordt goedgekeurd en gesocialiseerd door sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en ،, hoe meer het wordt ondersteund door Google-bots.

8. Gestructureerde gegevens

U kunt de soorten schema's (schema's) gebruiken die volledig zijn geïntroduceerd op schema.org, u kunt uw site-inhoud met volledige nauwkeurigheid introduceren bij Google om een ​​correct begrip van uw site en de inhoud ervan te hebben. Als u dit niet doet, indexeert Google uw pagina's natuurlijk met zijn robots, maar de kwaliteit zal zeker anders zijn en zal natuurlijk een positief effect hebben op uw positie in Google.

9. Correcte definitie van SEO-tags

Bij het schrijven van site-inhoud moet u de h1-, h2-, h3-, h4-, h5- en h6-tags op de juiste manier maken met behulp van de trefwoorden op elke pagina en de belangrijke titels op elke pagina. Naast de H-tags zijn er metabeschrijvingstags en Alt-tags voor afbeeldingsbeschrijvingen die correct en standaard moeten worden ingevuld. Vergeet de title-tag niet, die een wonderbaarlijk effect heeft op het verbeteren van uw SEO.


Er zijn meer dan 300 white hat SEO-methoden goedgekeurd door Google, en we hebben geprobeerd er 9 in deze sectie te noemen. In het volgende zullen we Gray Hat SEO introduceren:

3. Grijze hoed SEO

Wat is Gray Hat SEO? (Gray Hat SEO) is een van onze SEO-methoden tussen Black Hat SEO en White Hat SEO.


In de uitleg van black hat SEO werd gezegd dat het betekent dat de site moet worden geoptimaliseerd en de positie van de site in de zoekresultaten moet worden verhoogd door Google te misleiden. We gingen verder met te zeggen dat white hat SEO site-optimalisatie is via methoden die worden aanbevolen door Google. Maar de definitie van gray hat SEO is: gebruik white hat SEO-methoden, stem af met black hat SEO-methoden, zodat Google het niet opmerkt.


Het voordeel van white hat SEO is een vaste positie en goedkeuring van Google. Het voordeel van Black Hat SEO is de hoge snelheid waarmee SEO wordt verbeterd. Bij Gray Hat SEO hebben we beide voordelen en streven we ernaar om in de kortst mogelijke tijd een sterke en consistente positie te bereiken. Hier zijn enkele grijze hoed SEO-methoden:

1. Koop verlopen domeinen

Er zijn domeinen die zijn verlopen en inhoud hebben die betrekking heeft op uw site. In feite is het onderwerp van die domeinen vergelijkbaar met uw site. U kunt deze domeinen kopen en hun inhoud gebruiken en de trefwoorden van uw site in hun inhoud vinden en naar uw site linken. Pas wel op dat deze domeinen niet eerder door Google zijn bestraft.

۲. Website herontwerp

Google ondersteunt de nieuwigheid. Nu is de inhoud vers of is de website vers. Het wordt aanbevolen om het grafische formaat van uw site na ten minste één of twee jaar in de grijze hoed-methode te wijzigen. Hoewel dit wordt bevestigd in de grey hat-methode, moet u er rekening mee houden dat in sommige gevallen het tegenovergestelde van de verwachte resultaten is waargenomen. De reden hiervoor is het gebrek aan standaardisatie van nieuwe formaatprogrammering. Anders is deze methode een van de beste SEO-methoden voor grijze hoed.

3. Verhoog sitebezoeken

Een andere manier om het siteverkeer te vergroten, is door advertenties, gerelateerde software, e-mailmarketing en ... Als u een groot aantal gebruikers naar de gewenste pagina voor SEO kunt halen en hun tijd op de site kunt houden, kunt u hopen op de effectiviteit van deze methode.

4. Registreer meerdere locaties op Google Maps

Een van de methoden van Gray Hat is om zijn site in verschillende provincies te registreren. Als u bekend bent met lokale SEO, weet u dat Google de zoekopdrachten het dichtst bij de locatie van uw gebruiker biedt.


Sommige grijze hoed SEO's registreren hun site op de kaart van de belangrijkste provincies van het land om te worden weergegeven in de lokale resultaten van die steden. Deze techniek vereist natuurlijk ervaring en het gebruik ervan kan een boete opleveren.


Dus als je van plan bent om een ​​SEO-site te bestellen of aan je SEO-site wilt werken, gebruik dan de bovenstaande twee methoden. Hieronder zullen we elk van de twee methoden van interne en externe SEO uitleggen:

1. Interne SEO

Wat is interne SEO? (On-Page SEO) verwijst naar acties die de positie van de site en het verkeer via zoekmachines verhogen door de site te optimaliseren. De factoren die interne SEO beïnvloeden, zijn allemaal afhankelijk van de toestand van uw site. In feite zijn factoren zoals domein,


5 factoren die een grote impact kunnen hebben op de interne SEO van de site zijn de volgende:


1. Niet-dubbele inhoud


۲. Passend trefwoord


3. Aantrekkelijke titel


4. Interne links


5. Responsieve site


Niet-dubbele inhoud


Google-crawlers leggen veel nadruk op het niet-dupliceren van site-inhoud. Op deze manier, als ze dubbele of gekopieerde inhoud van uw site opmerken, geven ze er niet alleen niets om, maar kunnen ze uw SEO-score aftrekken. Denk er dus altijd aan om nooit dubbele inhoud te gebruiken.


Zorg ervoor dat u na het publiceren van uw inhoud op de site deze registreert in de zoekconsole, als u er een account in hebt gemaakt met de naam van uw site, zodat als andere concurrenten uw inhoud willen kopiëren, er een probleem is voor hun SEO, niet voor uw site. .


Passend trefwoord


Om het juiste trefwoord te kiezen, kunt u de sites van de concurrenten onderzoeken en ook een aantal woorden selecteren en ze bekijken op de Google Webmaster Tools-site om erachter te komen hoeveel uw geselecteerde trefwoorden worden doorzocht.


U kunt zelfs zien in welke steden naar welke zoekwoorden het meest wordt gezocht. Door deze items te onderzoeken, kunt u het juiste trefwoord kiezen.


Het kiezen van een trefwoord is belangrijk, want als u een woord kiest dat niet door gebruikers wordt gezocht, verliest u de kans om meer gezien te worden. Omdat gebruikers hun doel bereiken door op Google naar deze woorden te zoeken.


Aantrekkelijke titel


Hoe aantrekkelijker de titel die u kiest voor uw inhoud, hoe meer u uw publiek kunt aanmoedigen om op uw site te klikken. Het plaatsen van titels die andere mensen en concurrenten gebruiken, is repetitief. Zoek naar titels die de gebruiker aanmoedigen om de site te openen. Daarom kunt u meer bezoekers naar de site leiden.


Interne links


Door interne links op de pagina's van de site te gebruiken, kunnen gebruikers andere inhoud zien. Ondertussen hebben Google-bots het belang van deze links ingezien en onderzoeken ze ze voor de tweede keer. Dit zal de zoekrobots van Google bewijzen dat deze links waardevol zijn.


Zorg er dus voor dat u bij de publicatie van nieuwe inhoud oudere links erin gebruikt. Koppel ook nieuwere inhoud aan oudere inhoud.


Responsieve site


De mobiele versie van een website is erg belangrijk. U moet uw site optimaliseren voor mobiel om ervoor te zorgen dat alle gebruikers uw site goed gebruiken. Het reactievermogen van de site kan een betere ervaring voor gebruikers creëren. Responsive site leidt ook tot betere rankings in Google. Responsieve site is de afgelopen jaren door Google overwogen, dus u moet zeker uw site-ontwerp vragen om uw site responsief te maken.


3 belangrijke responsieve punten:


1. Vergroot de toegang van het publiek tot mobiele apparaten en tablets


Responsive site-ontwerp betekent dat een site eenvoudig kan worden geïmplementeerd tussen mobiele apparaten of tablets. Gebruikers die Google-zoekopdrachten uitvoeren op mobiele telefoons en tablets, verwachten responsieve sites tegen te komen.


2. Kostenbesparing


Responsief site-ontwerp kost heel weinig tijd om een ​​afzonderlijke mobiele app te bouwen. Omdat tijd van essentieel belang is, kost responsief zijn natuurlijk minder dan het vervangen ervan.


3. Versnel sitepagina's


Mobiele bezoekers hebben de neiging webpagina's te laten vallen die meer dan drie seconden nodig hebben om te laden. Als een website niet geoptimaliseerd is voor smartphones en tablets, kunnen gebruikers er niet veel tijd aan besteden, waardoor klanten teleurgesteld zullen zijn en de site verlaten.

۲. Externe SEO

Een belangrijk principe bij externe SEO is om hoogwaardige en door Google goedgekeurde links op te bouwen vanaf gerenommeerde sites. Backlinks, of eenvoudiger, linkbuilding via gerenommeerde sites, verbeteren de externe SEO van de site. De links die u van andere sites ontvangt, moeten volglinks zijn. Het voordeel van links volgen naar nofalo is dat Google-bots links volgen en controleren op andere gerelateerde links. Maar nieuwe volglinks staan ​​daarentegen geen Google-bots toe om te controleren.


Hier zijn 7 manieren om backlinks te krijgen:


1. bloggen


۲. Forums


3. Plaats opmerkingen op websites


4. Dien artikelen in bij gerenommeerde sites


5. Deel media op sites


6. Registreer in mappen


7. Creëren van online verkoopnetwerken


۲. Externe SEO van de site


Wat is externe SEO (off-page seo) verwijst naar off-site acties die de positie van de site samen met interne SEO kunnen verhogen. Voor externe SEO moet u een sterke linkbuilding hebben. Linkbuilding betekent links bouwen buiten de website.


U moet voor uzelf backlinks krijgen via andere websites (Iraans of buitenlands) die van hoge kwaliteit en autoriteit zijn. Deze backlinks helpen uw site om een ​​betere positie in Google te krijgen.


U kunt SEO-reviewtools gebruiken als referentie om de autoriteit van websites te identificeren. Op deze site kun je, naast de hoeveelheid autoriteit, zien of andere sites waarvan je backlinks ontvangt, wel of niet volgers zijn.


Een volgeling en een beginneling zijn, betekent dat als zoekrobots volgsites tegenkomen, ze de links op deze sites crawlen en effectief zijn in SEO. Maar Nofalo-sites staan ​​daarentegen niet toe dat bots door de links erin navigeren. Het heeft dus geen invloed op uw SEO.


Er zijn verschillende manieren om backlinks te krijgen:


1. Een rapport indienen


۲. Word lid van forums en blogs


3. Aanwezigheid op sociale netwerken


4. Reageren


Een rapport indienen


U kunt rapportage aanvragen via sites met veel bezoekers. U plaatst een deel van uw site dat meer publiek kan trekken op deze sites, wat uiteraard inclusief betaling is. Advertenties die u op dergelijke sites doet, kunnen gebruikers van over de hele wereld en met verschillende werkvelden naar u toe trekken.


Word lid van forums en blogs


Door u te abonneren op de meest bezochte en actieve forums en uw sitelink te plaatsen, kunt u zowel backlinks als andere gebruikers krijgen door op uw link te klikken, naast het betreden van de site, Google-bots aanmoedigen om de SEO-ranking van uw site te verbeteren.


Reageren


Op sommige sites is het mogelijk om te vermelden waar u uw sitelink kunt plaatsen. Deze methode is een andere methode om backlinks te ontvangen.


Aanwezigheid op sociale netwerken


Door deel te nemen aan verschillende sociale netwerken en daar uw sitelink te plaatsen, omdat deze sites meer doelgroepen hebben, kunnen ze een grote impact hebben op uw SEO.





source : https://nexoz.nl/seo